Qiankun Zhao's Blog

Records my all the happy and unhappy stuff in my life, as a man, as a bachelor, also as a PhD candidate and a lonely heart abroad :)

6/15/2004

Some words from a boss in NUS

十六年前我在北美读博士的时候, 我的老婆生孩子我就没有回去看望她,尽管相距只有几十英里.为什么?因为我知道我的事业更重要. 科学更重要!你回不回去对你老婆生不生孩子没有任何影响 . 如果她一定坚持要你回去,我建议你和她离婚.你年纪也不小了,老婆没了还可以再找, 你的学位没了可就没的救了.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home